Ta kontakt med digital@fagbokforlaget.no for å få tilgang til denne ressursen

Eller logg inn

12.1–12.2 KortSvar – Ledelse og lederansvar

  1. Leiing Leiing betyr å nå mål gjennom medarbeidarane og ta ansvar for det resultatet som blir levert.
  2. Planleggje Å planleggje betyr å sette mål, lage aktivitetsplanar og budsjett.
  3. Organisere Det betyr å dele opp verksemda i funksjonar eller avdelingar for å auke effektiviteten i arbeidet.
  4. Gjennomføre Planane blir sett i verk.
  5. Kontrollere Det betyr at leiaren følgjer opp aktivitetane og gjennomfører ei evaluering av plan og regnskap.
  6. Toppleiing Den består av styre og dagleg leiar som har ansvar for mål og strategi og representerer bedrifta.
  7. Mellomleiarar Avdelingsleiarar som har ansvar for at naudsynte resursar er på plass til rett tid.
  8. Operative leiarar Leiarar som har ansvar for den daglege drifta.
  9. Administrator Ein person som skal sørgje for at drifta er i samsvar med lover, reglar, prosessar og prosedyrar.
  10. Entreprenør Ein person som er kreativ, entusiastisk, dristig, tenkjer i nye banar og viser vilje til å ta risiko.
  11. Integrator Ein person som skal sørgje for samhald og trivsel i bedrifta.
  12. Teori X En teori som går ut på at mennesket er lat og vil lure seg unna arbeidet og derfor må styrast og kontrollerast.
  13. Teori Y En teori som går ut på at mennesket ønskjer å bruke kreftene sine på arbeid, og er arbeidet motiverande vil folk identifisere seg med oppgåva og legge planer og kontrollere arbeidet sitt sjølv.
  14. Bedriftskultur Bedriftskultur er det sett av verdiar, haldningar og normer som i stor grad er med på å fastsetje både kva som skjer, kvifor det skjer og korleis det skjer.
  15. Leiarstil Leiarstilen er kopla til åtferda ein leiar bruker overfor sine medarbeidarar, jf. diktatoren, la-skure-leiarane og demokraten.
  16. Kompetanseutvikling Det betyr å oppdatere og vidareutvikle medarbeidarane sin kompetanse i forhold til eit kompetansebehov som kan komme i framtida.
  17. Gapanalyse Ei kartlegging av kompetanse som skal vise kva kompetanse bedrifta har i dag og kva behovet for kompetanse er i tida som kjem.
  18. Organisasjonslæring Læring som byggjer på erfaring og som skjer på arbeidsplassen.